În Vrancea, protestul elevilor față de Simularea la Evaluările Naționale a decurs liniștit. Doar că n-a fost deloc!

Nemulțumit de metodele actuale de evaluare a cunoștințelor, „care nu se pliază pe nevoile și interesele actuale”, Consiliul Național al Elevilor a propus astăzi boicotarea simulărilor la clasele a VII-a și a VIII-a. Mai precis, aceștia au fost îndemnați să dea profesorilor foile goale. Deocamdată, în Vrancea nu au fost semnalate „acte de rebeliune”, cel puțin așa susține Dorin Cristea, șeful Inspectoratului Școlar Vrancea.


Prin intermediul unui comunicat de presă, Consiliul Național al Elevilor cheamă puștimea la răscoală. Motivele acestei intempestive revolte reies din „petițiunea-proclamațiune” apărută în media: „Dăm foaia goală pentru că nu ne vor evalua competențele, ci doar cunoștințele (...). Dăm foaia goală pentru că schimbările nefundamentale nu sunt soluția în educație(...). Dăm foaia goală pentru că suntem conștienți că ministerul ne vrea cobai, niște procente dintr-o diagramă și nimic mai mult. Dăm foaia goală întrucât încă o evaluare în clasa a VII-a este nejustificată”.


Pe plan local, Consiliul Județean al Elevilor Vrancea (CJE) cunoaște acest aspect legat de modul inedit de punere „în scenă” a nemulțumirilor. Vicepreședintele CJE, Andreea Păun, a ținut să ne precizeze faptul că nemulțumirile elevilor nu sunt luate în considerare și că protestul de acum nu trebuie privit ca pe o sfidare.


„Protestul nu este o formă de luptă împotriva reformelor și nu trebuie văzut ca un gest sfidător. Este doar o cale prin care ne exprimăm nemulțumirea cu privire la faptul că, peste noapte, la nivel național se iau niște decizii pripite, fără ca noi să fim consultați. Nu ne-a luat nimeni în considerare dorința de a avea o simulare reală, constantă.


Implementem astfel de simulări... dar de de ce nu se face după aceea un plan real de monitorizare? De ce nu luam aceste rezultate ca un punct de plecare în pregătirea viitoare a elevului? Majoritatea elevilor și chiar unii dintre profesori văd această simulare ca pe o acțiune care consumă timp și resurse în mod inutil”, ne-a spus pe larg Andreea Păun.


Pe de altă parte, până la un punct, unele cadre didactice par să fie de acord cu opinia elevilor despre simulări. De exemplu, directorul Colegiului Național Unirea, Cornel Noană, consideră că momentul testărilor ar trebui ales de fiecare școală în parte, așa cum se făcea pe vremuri, de regulă cam prin luna aprilie.


„ Cred că școlile ar trebui să aibă libertatea și modul de a-și alege testările, așa cum era înainte, atunci când erau organizate de școală. De altfel, foarte serioase. Simulările acelea le organizam ceva mai încolo, când materia era gata și copiii erau pregătiți. Dacă mă întrebați, testările la clasa a XI-a mi se par inutile, la fel ca și cele date elevilor din clasele a VII-a. Școlile ar trebui lăsate să-și stabilească singure data simulăriile”, ne-a clarificat situația directorul CNU, Cornel Noană.


Potrivit Inspectoratului Școlar Județean Vrancea, în școlile din județ nu s-a întâmplat nimic deosebit. Elevii au intrat pașnici la ore și au susținut simularea în mod regulamentar, dacă putem spune așa.


„Noi ne-am desfășurat activitatea în mod normal, nu am avut absenți la simulare, ca atare, înseamnă că elevii din clasele a VII- a si a VIII-a au arătat interes față de aceste testări. În legătură cu acest Consiliu Național al Elevilor, sper că nu vor face acest lucru și pentru liceu, deoarece nu pornesc în direcția corectă. E teaba lor, dar aceste recomandări nu pot fi făcute pe niște testări care se dau la nivel național”, ne-a spus șeful IȘJ, Dorin Cristea.


Prin urmare, „manifestul” Consiliului Național al Elevilor nu a fost luat în serios de elevii „emininke” din școlile noastre, aceștia părând interesați să-și măsoare nivelul cunoștințelor acumulate până în prezent.

 

Sursa foto: Consiliul Județean al Elevilor Vrancea

 

 

Adauga comentariu