Un altfel de proiect educațional internațional desfășurat la Colegiul Național „Unirea” din Focșani

În perioada 9-15 iunie 2019 s-a desfășurat cea de a cincea mobilitate din cadrul proiectului educațional internațional bilateral ”Poduri peste culturi”, proiect derulat prin autofinanțare și cu sprijinul autorităților locale, dar și al unor sponsori. Dorim să subliniem acest aspect, deoarece nu este deloc ușor, din punct de vedere financiar, să acoperi cheltuielile unui asemenea proiect. De aceea, inițiatorii proiectului doresc să mulțumească Primăriei Focșani, sponsorilor și părinților pentru că au înțeles impactul social, cultural și educațional al unui astfel de proiect atipic, inovator, marca CNU,care ar putea să inspire și alte școli din oraș și din județ.


Etapele anterioare au vizat cunoașterea sistemelor de educație din România și din Turcia de către profesorii din cele două școli, C.N.”Unirea” din Focșani și Școala Baruthane din orașul Samsun. De asemenea, 17 elevii gimnaziști uniriști au fost invitați în vara trecută într-o tabără internațională organizată de școala din Turcia.

„O frază  celebră dintr-un film nu mai puțin celebru  spune :  "  Acesta este începutul unei frumoase prietenii "   ... cred că este exact esența acestui proiect ”, a precizat Narcisa Cherciu, mama elevei Sofia Cherciu, clasa a V-a.


Cea mai interesantă parte a proiectului a reprezentat-o, până acum, schimbul intercultural realizat prin implicarea directă a părinților și a elevilor. Astfel, șapte familii din Focșani și șapte familii din  Samsun au ”experimentat„ pentru o săptămână viața cotidiană a familiei partenere. Unicitatea acestui proiect la nivel județean și poate chiar național constă tocmai în crearea unor legături strânse, nemijlocite, între oameni care provin din culturi diferite, care au obiceiuri, limbi, religii ce par a crea niște bariere insurmontabile.


În aprilie în Turcia și în iunie în România, 30 de oameni au demonstrat că, dacă există dorință de comunicare și de înțelegere a unei lumi diferite de a lor, totul este posibil. Programul celor șapte zile a fost conceput astfel încât copiii și părinții să petreacă timp la școală, acasă, la diferite activități, să viziteze orașul, județul, țara. În aprilie, în Turcia, au participat la activități la școala Baruthane, au vizitat orașele Samsun, Amasya și Ordu.

„Pentru mine, această experiență , deși m-a scos un pic din zona de confort, a fost mai mult decât o provocare. Am descoperit oameni minunați deschiși, prietenși care s-au bucurat de fiecare clipă petrecută impreună cu noi” și-a exprimat opinia Daniela Negulescu, mama elevului Radu Negulescu,clasa a VI-a.


Săptămâna trecută, oaspeții turci au avut ocazia să vadă cum se desfășoară orele la C.N.”Unirea”, în clasă și în laboratoare ( fizică, chimie, informatică-roboți), au vizitat orașele Focșani ( Teatrul, Muzeul Unirii),Panciu, Brașov (Biserica Neagră, Piața Sfatului), Sinaia( Castelul Peleș), București (Casa lui Nicolae Ceaușescu, Centrul Vechi, bustul lui Mustafa Kemal Atatürk , Ateneul Român, Țiriac Collection), mausoleele de la Mărășești și Mărăști. Au fost primiți de autoritățile locale și județene din Focșani, Panciu, Vulturu, Mărăști.

„Ultima săptămână de școală din clasa a 7-a a fost ca un premiu neașteptat pe care profesorii și părinții mei mi l-au oferit. Am găzduit la mine acasa pe Zeynep si pe mama ei,Arzu, si ne-am bucurat impreună de partea a doua a experienței proiectului.Teșekkür ederim!”, a fost de părere Alexandra Ciobotaru, elevă în clasa a VII-a.

 

Colegiul Național Unirea

Adauga comentariu