„Regele asfaltului” din Vrancea, contract important pentru centura ocolitoare a Bacăului. Dorinel Umbrărescu este catalogat ca „cel mai serios constructor”

Dorinel Umbrărescu, constructorul născut în Vrancea care s-a făcut cunoscut după ce a câștigat miliarde de lei din contractele cu statul, a pus mâna pe o altă importantă lucrare, în județul Bacău. Deși în 2015 se declara aproape scârbit de domeniul în care activa și amenința că se retrage, după doar doi ani a revenit în forță pe piața jucătorilor care se ocupă de lucrările de refacere a infrastructurii rutiere. Ieri, la Bacău, s-a anunțat cu mare fast că asociarea de firme Spedition UMB și Tehnostrade - ambele controlate de Umbrărescu - a finalizat proiectarea pentru centura de ocolire a Bacăului, care a fost avizată de CNAIR. Aceasta înseamnă că utilajele firmelor lui Umbrărescu se pot apuca de treabă.

Lucrările fuseseră estimate la 773.650.651 lei fără TVA. Cel care dădea cel mai mic preț își adjudeca licitația, astfel încât valoarea totală finală a contractului câștigat de Umbrărescu în ianuarie se ridică la 668.330.294,63 lei fără TVA. Potrivit Ziarul de Bacău, ieri dimineață se anunțase că a intrat în vigoare ordinul privind începerea construcției variantei de ocolire a Bacăului. Însă lucrările efective nu vor începe mai devreme de o săptămână. Cu toate acestea, „constructorul are capacitatea să termine lucrările în 16 luni, nu în 24”, a spus deputatul Lucian Șova, citat de Ziarul de Bacău. Aceeași sursă consemnează că Dorinel Umbrărescu este considerat de Șova „cel mai serios constructor de autostrăzi din România, din ultimii ani”. Iar în acest context s-a lăsat să se înțeleagă că același Umbrărescu ar fi favoritul pentru lucrările la drumul expres care va lega orașele Iași-Bacău-Brașov-Făgăraș și vor construi drumul Iași-Pașcani-Bacău-Focșani-Buzău-Ploiești.

Centura Bacăului va avea trei sectoare: legătura rutieră DN 2 (sudul Bacăului) cu DN 2 (nordul Bacăului), în lungime de 20,180 km, sector ce se suprapune cu viitoarea Autostradă Moldova; –legătura rutieră de la nord de Bacău, între DN 15 și DN 2, în lungime de 3,160 km și legătura rutieră de la sud de Bacău, între DN 2 și DN 11, în lungime de 7,360 km.

Sursa Foto: Ziar de Bacău

Adauga comentariu