O sută de lucruri jenante în Focșani: Eurogara

Călătorului îi șase bine cu drumul, dar ferească sfinții să ajungi în „moderna” eurogară a Focșaniului. Ar trebui să ne mândrim, dar nu avem cu ce. Punctul de legătură feroviar dintre municipiul nostru și restul civilizației e mai mult de ocolit decât de folosit, deși în teorie ar trebui să fie una dintre cele mai moderne investiții de acest fel din țară. A și costat peste 270 miliarde de lei, iar inaugurarea a fost făcută pe repede înainte în 2004, pe timpul guvernării Năstase, când ministru al Transporturilor era parlamentarul de Vrancea Miron Mitrea. Se apropiau alegeri și eram asigurați că restul lucrărilor vor fi finalizate cât de curând. În cei aproape 15 ani scurși de atunci, nu doar că nu s-a mai pus nicio cărămidă, ci și construcția ridicată la foc automat a început să se degradeze rapid.

Noroc că multele fețe importante care vin în municipiul nostru cu diferite ocazii se deplasează cu mașina și nu ajung până aici, să vadă exact fața adevărată a Eurogării și cum s-au cheltuit banii. Clădirea principală este flancată într-o parte de corpul B, care nu a mai fost niciodată finalizat, iar în partea cealaltă de o rămășiță a gării vechi. Eurogara din sticlă a luat locul unei clădiri de patrimoniu construită în 1880. Despre ce se întâmplă cu pasajul subteran, am scris aici

Adauga comentariu