O sută de locuri jenante în Focșani. Astăzi, „pista de biciclete” de pe Bulevardul București

Știm cu toții că realizarea pistelor pentru biciclete reprezintă una dintre obiectivele greu de atins la nivelul multor administrații locale din țară, și vorbim aici de orașe. Și din acest punct de vedere, în ciuda tuturor eforturilor, România pare incapabilă să se alinieze la standardele urbane din țările europene, indiferent de câte promisiuni electorale se scurg prin urechile cetățenilor. Este ireal cum se promite realizarea unor lucruri și nu se face nimic sau, atunci când se face totuși ceva, rezultă lucruri caricaturale, bune de o țară a proștilor așa cum și-a imaginat-o Alexei Tolstoi în „Buratino”.


Acestea fiind spuse, nu puteam trece cu vederea așa numita pistă de biciclete amplasată strategic de primărie pe trotuarul drept (cum te duci spre Sud) al Bulevardului București. Nici că se putea o farsă mai bună făcută bicicliștilor și pietonilor, deopotrivă.


Prin 2011, administrația locală de atunci anunța cu surle și tobe înființarea unei piste cum n-a văzut neam de neamul biclistului focșănen. În fapt a fost vorba de refacerea trotuarelor și, la final, trasarea unei dungi galbene, separatoare, pe mijlocul acestora. Astfel, printr-o simplă și unică tragere de pensulă, un trotuar cu lățimea de un metru și jumătate a devenit atât pistă pentru bicicliști (cu dublu sens) cât și cale pietonală.


Moștenirea urbanistică a rămas neschimbată. Caraghiosul situației s-a perpetuat hâtru cu trecerea anilor, transformându-se acum într-un soi de normalitate care nu mai stârnește nici măcar zâmbete. În fiecare an se mai dă câte o rundă de vopsea iar aleșii locali își mai dau câte un ghiont „păi, cum să n-avem piste de biciclete?”.


Am reușit să stăm de vorbă cu câțiva focșăneni care și-au exprimat opinia în legătură cu pista de biciclete/trotuar pietonal. Atât tinerii cât și cei mai în vârstă, unii călare chiar pe biciclete, au spus că se putea face ceva mai mult... în termeni modești, desigur!

Un nou primar înseamnă, până la un punct, un nou început. Prin urmare edilul Cristi Misăilă are în vedere „implementarea” unui nou proiect numit „Dezvoltarea retelei de piste dedicate circulatiei bicicletelor, implementarea unui sistem de bike-sharing", intenție care va costa 12 milioane de lei.

Adauga comentariu