Nicușor Halici a descoperit de ce nu s-au construit autostrăzi în România!

Deputatul PSD Nicușor Halici ne-a luminat astăzi cu înțelepciunea sa. Președintele Comisiei Juridice din Camera Deputaților a explicat jurnaliștior care sunt motivele pentru care România nu a reușit în 30 de ani de la Revoluție să aibă, nu o rețea, măcar o autostradă care să lege țara de la Nord la Sud sau de la Est la Vest.


În opinia fostului prefect, principala cauză care a stat la baza faptului că suntem codașii Europei în materie de autostrăzi este timpul. Timpul care, mârșav, a lucrat pentru toată lumea însă mai puțin pentru noi. Care va să zică, deputatul deputatul social-democrat a reușit să găsească nu una, ci chiar trei explicații plauzibile pentru care nici un guvern din 1990 încoace nu a izbutit „performanța” să realizeze o autostradă decentă pe care românii să poată circula în condiții demne de un secol mai bun.


Prima: Nicușor Halici zice că, este adevărat, alte state ca Franța, Germania sau Italia (și aproape toată Evropa, am mai putea adăuga noi) ne-au luat-o înainte, dar asta pentru simplul fapt că acolo politicienii au hotărât să înceapă autostrăzile imediat după cel de Al Doilea Război Mondial. Adică, vrea să ne spună domnul deputat, în timp ce alții se apucaseră să facă drumuri de mare viteză, noi și alți câțiva trăgeam „cortina de fier” în spatele nostru.


„De 70 de ani, multe state europene construiesc autostrăzi, și construiesc și astăzi. Noi nu ne putem aștepta ca în șapte ani să avem autostrăzi”, spune politicianul. Dacă dăm pe „translate” asta înseamnă că românii au intrat în „epoca de aur”, au construit socialismul și n-au avut timp de drumuri, în timp ce norocoșii au avut alte priorități. După 1990, că asta a dorit să spună Nicușor Halici, PSD nu a stat efectiv la guvernare 30 de ani și nu a avut timp de autostrăzi.


A doua: deputatul de Vrancea zice că PSD nu avea cum să facă autostrăzi în condițiile unor bugete anemice din care de abia se puteau plăti salariile angajaților la stat, pensiile și ajutoarele sociale, iar economia „duduia” la negru. Alta-i treaba acum, când PSD a reușit să facă cel mai grozav buget de la Burebista încoace. Răbdare, să avem.


„Noi nu ne putem aștepta ca în șapte ani să avem autostrăzi. Pe de altă parte trebuie să mai știm un lucru. În 2012 bugetul era de 350 de miliarde de lei (RON n.red.), în 2018 a depășit 800 de miliarde iar în 2019 este de 1029 de miliarde. Am triplat bugetul. Păi, cu 350 de miliarde ce autostrăzi vroiați să construim, în condițiile în care o mare parte a economiei era la negru?”, se întreabă retoric fostul prefect.


A treia (și ultima): Nicușor Halici recunoaște că acum sunt bani pentru investiții, de poți să ți-i pui și-n cap, însă Republica România se confruntă cu o situație fără precedent: cu excepția câtorva societăți, firmele nu vor să se prezinte la licitații. Așadar, deputatul ne spune că societățile nu pot ține pasul cu explozia de investiții din Vrancea și din toată șara!


„În acest moment, în județul Vrancea sunt câteva sute de șantiere și mai sunt câteva alte zeci de investiții care se scot la licitație dar nu mai sunt firme care să vină să le liciteze din varii motive. Unul ar fi că sunt foarte multe investiții și nu mai au capacitate. Ideea este că acum sunt bani în administrație, sau guvernul PSD, dar nu mai sunt firme suficiente să mai construiască pentru că este o explozie a investițiilor”, zice Nicușor Halici.

Așa o fi?

 

 

Adauga comentariu