Festivalul „Bachus” 2018 în cifre! Cea mai mare paranghelie a anului - un adevărat tur de forță logistic!

Al doilea mare eveniment care va „zgudui” județul Vrancea, după manifestările prilejuite de sărbătoarea Centenarului Marii Uniri, este tradiționalul Festival „Bachus” ce se va desfășura pe o perioadă de patru zile, între 4 și 7 octombrie 2018. Suma alocată acestei sărbători podgorene este de 419.960 de lei (90.520 de euro), bani care vor proveni din bugetul județului. Printre acțiunile organizate în cele patru zile se numără obișnuitul, de acum, concurs național de vinuri, lecții de degustare și o excursie pe bicicletă sub titulatura de „Drumul podgoriilor vrâncene...pe bicicletă”.


Acestea sunt doar câteva din acțiunile programate pentru festival, însă organizarea evenimentului presupune mult mai multe lucruri. Administrația județeană a publicat caietul de sarcini în vederea atribuirii serviciilor de organizare a celei de a XXVI-a ediții a serbării vrâncene. Odată prestatorii găsiți,aceștia „vor oferi întreaga gamă de servicii solicitate în prezentul caiet de sarcini la standardele solicitate de autoritatea contractantă”, se precizează în caietul de sarcini.


Ce cuprind serviciile


Pentru că în deschiderea evenimentului are loc tradiționala sosire a lui Bachus în carul alegoric, prestatorul se va ocupa de realizarea vehiculului simbolic dar și de furnizarea a trei sticle de șampanie pentru demonstrația de sabrare ce va avea loc pe scenă după venirea carului alegoric.
În ceea ce privește concursul de vinuri, același prestator va avea sarcina de asigura mesele, cazarea și transportul celor 21 de membri ai juriului, inclusiv echipa tehnică formată din zece persoane. La asta se adaugă asigurarea biletelor de avion (dus-întors), cazarea și masa pentru cinci jurați din străinătate care vor sta în Vrancea trei zile. Juriul va fi cazat la musai 15 kilometri de Focșani, în unități de trei stele.


Logistica desfășurării evenimentului va cădea tot pe umerii prestatorului. Acesta va avea grijă să se prezinte cu o sută de sticle cu apă plată (0,5 l), o sută de chifle, șapte seturi de turnat vin, o sută de pahare de sticlă cu picior, 40 de scuipători și cinci pachete de șervețele. Pentru finalul apoteotic al concursului de vinuri, prestatorul se va griji să vină cu 150 de medalii (100 din aur, 50 din argint) și 300 de diplome. Și bronzul unde e? De aici deducem că toți participanții vor pleca mulțumiți acasă!


Logistica pentru concurs mai presupune realizarea a 40 de mape ce vor fi oferite juriului și mass-media, o sală de concurs încăpătoare și luminată corespunzător dar și un spațiu de depozitare a probelor din competiția de vinuri. Pe deasupra, „pentru ca procesul de jurizare să fie realizat la standardele actuale din domeniu, va fi necesar un soft IT de concurs” și 30 de tablete pentru membrii juriului, plus un personal specializat în IT care să fie vigilent la eventualele probleme. În fine, prestatorul va realiza și un mesh exterior cu siglele CJ și numele festivalului, tot în sarcina sa căzând și asigurarea a 26 de cadouri personalizate pentru juriu.


Trei lecții de degustare a vinului


Vorbeam ceva mai devreme de organizarea a trei lecții de degustare. Acestea vor fi „predate” de patru somelieri profesioniști, contractați de prestator. Acesta se va ocupa de cazarea (trei zile), masa (prânz și cină) și decontarea transportului somelierilor. Pentru că degustarea nu se poate face pe un tăpșan în aer liber, vașnicul prestator cva asigura un cort de prezentare cu anumite dimensiuni, racordat la utilități, și totată logistica necesară: pahare, vin, șervețele, fețe de masă etc.)


... pe bicicletă


„Drumul Podgoriilor Vrâncene...pe bicicletă” este o altă acțiune, organizată pentru a treia oară cu prilejul Festivalului „Bachus”. La acest capitol, prestatorul de servicii trebuie să aprovizioneze cei aproximativ 80 de participanți cu batoane energizante și apă plată. De asemenea, va îmbrăca cicliștii cu 80 de tricouri personalizate și și va asigura prezenșa unei mașini de tip platformă pentru transportul bicicletelor. Nu sunt uitate cele 80 de diplome, precum și două bannere pentru start și sosire.


Servicii conexe


Înaintea desfășurării chermezei bahice de la Focșani, prestatorul va fi responsabil cu multe alte chițibușuri. De exemplu, cele 200 de invitații cu plic pentru oaspeții oficiali și mediatizarea audio și video a evenimentului. Aceasta se va face pe două canale de televiziune națională cu acoperire în mediul rural, în mediul on-line dar și pe două posturi naționale de radio. Pe lângă acestea, în sarcina prestatorului cade și realizarea unui spot publicitar și a două publireportaje din cadrul festivalului precum și organizarea unui dineu oficial pentru 200 de persoane.


Asigurarea logisticii mai presupune 4 roll-up-uri, un mesh, 10 coșuri de gunoi și tot atâtea toalete ecologice (după părerea noastră număr insuficient pentru omenirea venită să se distreze), asigurarea pazei de o firmă specializată, două porți stilizate de intrare în locație, un sat vrâncean, realizat la scară mică și un cort care să adăpostească 10 standuri expoziționale. Mai mult, în caietul de sarcini se specifică: „Intră în sarcina autorității contractante asigurarea unei sume forfetare de 10.000 de lei Fără TVA care va fi folosită de prestator în eventualitatea executării unui număr mai mare de produse decât cel prevăzut în oferta financiară și în caietul de sarcini”.

 

Sursa Foto: CJ Vrancea

 

Adauga comentariu