De la pasiunea pentru Ford Mustang, la acțiuni din dragoste pentru copii. Mustang for Kids în Focșani: „Tinerii au nevoie de modele pozitive, au nevoie să li se spună că pot reuși în viață prin propriile puteri”

În weekend, micii focșăneni au fost invitați să admire o frumoasă colecție de mașini, automobile aduse special pentru ei. De fapt, așa s-a și numit acțiunea Ford Mustang România organizată municipiu: Mustang For Kids. Aproape 3.000 de școlari și preșcolari au venit în Piața Unirii, unde li s-a vorbit despre povestea Ford Mustang - la a cărei apariție pe piață a contribuit chiar un român - și despre cât de importantă este educația. Frește, dat fiind că era vorba de copii, organizatorii nu au plecat fără a le oferi cadouri. Am stat de vorbă cu Răzvan Șuta, președintele organizației Ford Mustang România, despre ceea ce fac ei. 

De remarcat că astfel de cluburi există peste tot în lume: SUA, Germania, Anglia șamd, dar conturul organizației din România de la el a plecat. Cu toate acestea, Răzvan Șuta afirmă cu tărie că nu poate face nimic fără prietenii lui, fără cei care acum i-au devenit familie: Familia Ford Mustang. „Toți am găsit bucuria adevărată când putem aduce fericire altuia. Nimic nu se compară cu sentimentul de a face fericit pe altcineva. În general noi nu facem tamtam pentru a nu fi înțeleși greșit, nu avem beneficii materiale. Singurul beneficiu pe care îl avem este acela că, prin mediatizare, și alți posesori pot afla despre noi și ni se pot alătura”, ne-a spus Răzvan Șuta.

Mai întâi, cine sunteți și cum ați început acest proiect?

A pornit de la mine anul trecut, în luna mai, apoi a apărut a doua mașină și a treia și a patra și tot așa. Apoi ne-am dat seama că avem foarte multe lucruri în comun și, când ne întâlneam - tot veneau sărbătorile - și am început să ne gândim dacă nu am putea face și noi ceva, să ajutăm și noi într-un fel. Având mașina, am descoperit că se captează cu mare ușurință atenția celor mici, a tinerilor în general, într-un mod pozitiv. În momentul de față suntem organizați cu personalitate juridică, cu structură de ONG al proprietarilor privați de autoturisme Ford Mustang. Nu avem nicio relație de dependență de producător sau vreun dealer. Cu alte cuvinte, nu suntem finanțați de către ei.

Adică ceea ce faceți este din pasiune și din dragoste pentru Mustang

Exact. Suntem în relații foarte bune cu ei, e și normal, dar am apărut din proprie inițiativă. Iar acțiunile și programul nostru sunt hotărâte în totalitate de noi. Am pornit având această pasiune pentru automobil, dar foarte curând am constatat că avem aceleași preocupări și suntem ca o familie, pentru că ținem foarte mult unii la ceilalți, ne-am atașat după ce am tot ieșit împreună. Facem aceste activități și ne petrecem timpul liber.

Câți membri sunteți?

260 suntem în comunitate. Nu toți sunt atât de activi, dar mai bine de 50 de persoane suntem oameni care ne întâlnim permanent.

Din Vrancea sunt iubitori de Mustang?

Da, avem un coleg din Adjud

Cum ați ajuns în Focșani?

În decembrie, când am pus totul la cale, am făcut o listă pentru tot anul, cu localități pe care să le vizităm. Am fost optimiști și am crezut că vom putea face întâlniri și pe timpul verii. Însă, fiind vorba despre elevi, ne-a fost imposibil în vacanță.

Ați colaborat cu autoritățile locale?

Absolut, nu am avea cum să îi atragem pe toți în același loc. Numai cu acceptul și prin parteneriatul autorităților. Copiii au fost anunțați prin intermediul Inspectoratului Școlar, programați cumva pe intervale orare, astfel încât să nu îi punem în pericol, creând o mulțime prea mare la un moment dat. Ei au primit și cadouri din partea noastră și s-ar fi creat îmbulzeală. La Focșani au fost peste 2.000 de copii cu care ne-am întâlnit.

Câte astfel de întâlniri ați făcut?

Pe tot parcursul anului, mai puțin perioada vacanței de vară, am făcut în zona Olt, Tulcea, pe lângă Iași, am fost în Beclean, Rovinari, sau în zona Teleorman.

În concret, ce s-a întâmplat la Focșani?

Am ajuns vineri seara, pentru a putea fi a doua zi de dimineață în Piața Unirii. Copiii au fost anunțați în prealabil și a existat o listă în care ei erau trecuți cât de cât grupați. Am avut o boxă micuță, suficient cât să audă copiii în acel spațiu deschis ce aveam să le spun, dar nu am vrut să deranjăm să se audă foarte tare. Le-am spus în mare despre istoria Ford Mustang. Noi ne dorim să inspirăm prin ceea ce facem. Le-am urat să încerce să se gândească foarte bine la educația lor și le-am vorbit de toți ceilalți români care au inventat lucruri extrem de importante pentru omenire, de-a lungul timpului. Și le-am mai spus că partea profesională nu este singurul lucru important în viață. I-am sfătuit să se poarte frumos între ei, între prieteni. Pentru că, oricâtă bogăție materială ai acumula, viața e tot tristă dacă nu ai cu cine să o împarți. După fiecare serie, copiii își primeau cadourile și plecau mai departe.

Bănuiesc că au fost încântați.

Eu zic că da. Da, s-au bucurat, pentru că cei mici se bucură atunci când primesc un cadou, indiferent de situația pe care au acasă. S-au bucurat de mașini, dar și pentru că am venit la ei. Le-am și spus că pentru ei am venit, nu pentru altcineva.

Având în față această situație a tinerilor din România, noi considerăm că tinerii au nevoie de modele pozitive, că au nevoie să li se spună că pot reuși în viață prin propriile puteri și cum dobândești adevărata putere, pe care o vei avea tot timpul: cunoașterea și educația. Pentru că e o realitate pe care toți am învățat-o: informațiile sunt cele mai prețioase în această societate. Cei care dețin informația sunt oamenii cei mai puternici. Banii azi reprezintă ceva, mâine poate nu mai reprezintă nimic. Sunt puternici însă cei care cunosc. Și ne-am gândit că ei, copiii, sunt la momentul în care au încă destinul în propriile mâini, într-o proporție covârșitoare. Un tânăr poate realiza că va avea un drum solid dacă pune preț pe educație și spre a se îmbunătăți tot timpul din nevoia proprie, nu că îl ceartă părinții. Acolo am vrea să încercăm să îi inspirăm. Și pentru că povestea Mustangului este foarte frumoasă pentru români, deoarece unul dintre oamenii cei mai importanți, la momentul în care mașina nu exista, unul dintre oamenii care lucra la proiectarea ei și care a avut viziunea ei, a fost un român. Iosif Oroș, numit de american Joe, s-a născut în Statele Unite din părinți nevorbitori de limbă engleză, originari din România. Folosim acest lucru, pentru că pe noi ne-a inspirat în primul rând povestea lor. Îmi face mare plăcere să v-o spun...

Vă ascult

În 1964, de fapt înainte de 1964, Ford nepotul, care era la conducerea companiei și care avea un background militar, adică nu era o persoană care să se priceapă foarte bine la afaceri, a sistat toate proiectele de cercetare-dezvoltare după ce avusese un mare eșec cu o mașină pe care și-o dorise personal, în care se investise foarte mult și, din cauza unui produs de marketing defectuos, compania nu mergea extraordinar de bine. Atunci a luat decizia să nu se mai facă nicio investiție

De la un singur eșec...

A fost un eșec scump. Ford Mustang este prima mașină din istorie de acest gen, nu a existat până atunci o mașină de această clasă. Iar cei care au proiectat-o au făcut-o în secret, după program. Practic și-au urmat un vis, inspirația și talentul. Cam toate calitățile bune pe care le poate avea un om. Toată această creație bună s-a desăvârșit prin prețul accesibil. Mustangul a fost o mașină accesibilă în toată istoria ei, la modul că o persoană care avea un job se putea mobiliza să își ia mașina. Nu a fost o mașină exclusivistă, nu a fost o mașină în zona de preț în care să se poată bucura de ea numai anumite persoane. Există modele istorice, serii limitate, care sunt și la Mustang foarte scumpe. Dar Mustangul, în istoria lui, și chiar cel cu care am venit în Focșani, are același preț: în jur de 40.000 de euro. Este o sumă mare, nu spun că este ieftin. Dar, dacă punem toate mașinile de clasă medie care sunt pe șoselele României, este în acea zonă. Dacă este să comparăm cu mașinile din clasa sport, este mai puțin de jumătate de următoarea din concurență. În clasa ei a păstrat această situație, este foarte ieftină față de ceea ce oferă concurența. Și este, fără a face reclamă Ford, în topul vânzărilor de când au început să o vândă în Europa.

Eu am vrut doar să nuanțez că acei oameni, în frunte cu un român, au pus toate sentimentele și trăirile frumoase care se puteau pune într-un obiect, pe care l-au creat la vremea aceea. Motivul pentru care am explicat succesul ei și caracterul de legendă pe care l-a dobândit. Pentru că este o mașină iubită peste tot și de toată lumea, vedetă cinema în toate filmele care se pretează la cadre cu mașini. Tocmai datorită acestei geneze”, ne-a explicat Răzvan.

Sursa Foto/Video: Ford Mustang Romania

Adauga comentariu