„De gustibus non est disputandum”. Orașul Focșani va fi reprezentat printr-un logo care ne-a costat două mii de euro!

După lupte „seculare”, municipiul Focșani pare să aibă, în sfârșit, un logo propriu. De prin 2017, cineva, nu se mai știe sigur cui a aparținut inițial ideea, a venit cu propunerea că stema municipiului Focșani nu este de ajuns de reprezentativă și că ar fi nevoie de un logo. Odată lansată pe orbită, șugubeața idee a început să prindă aripi, a crescut ca un cozonac și acum se află pe masa din bucătăria consiliului local.


Inițial, se estimase că așa zisa creațiune a unui logo să coste cam 10.000 de lei fără TVA. După mai multe concursuri de creație eșuate, cineva a reușit totuși să scoată ceva pe placul administrației locale. Este vorba de Gabriel-Virgil Pavel, fiul cunoscutului caricaturist Constantin Pavel. Pentru 8.000 de lei, el a reușit să creeze dacă nu ceva genial, măcar mulțumitor și în acord cu standardele rafinate ale experților „renascentiști” din primărie. Vorba ceea:  „De gustibus non est disputandum”, pe românește, un fel de „Nu te poți căca în gustul omului”.


În ședința ce va avea loc în această săptămână, majoritatea din consiliul local va tranșa obiectiv situația și va vota irefutabil pentru adoptarea noului logo. Acesta pare să fi atins cele „trei direcții de comunicare și grupuri țintă”: 1 – cetățenii și locuitorii orașului Focșani; 2 – turiștii, vizitatorii care consideră orașul Focșani o destinație turistică; 3 – investitorii ce consideră Focșani un mediu propice investițiilor locale, naționale sau din străinătate.


Cum scopul acestui logo „este acela de a fi atractiv și memorabil, ușor vizibil și lizibil”, creatorul său a conceput ceea ce se vede mai jos: un poligon flancat de două mâini care-și dau mâna, ca să spunem așa. În opinia noastră, acest logo era mai potrivit pentru întreaga provincie europeană Vrancea, așa cum îi place lui Marian Oprișan să spună, sub titlul de: „o mână spală pe alta!”. Ce spuneți?  

 

Adauga comentariu