Cum ne jucăm de-a transparența: primăria a fost „asaltată” cu peste 100 de întrebări, a dat 0 răspunsuri!

S-au gândit mai marii primăriei, au calculat, au extras rădăcini pătrate și au întocmit raportul de evaluare a implementării Legii 544/2001 pe tot parcursul anului trecut. Cu toate sforțările, raportul de evaluare internă - întocmit de responsabilul de aplicarea acestei legi și verificat de cel puțin trei persoane, conține câteva scăpări. În raport se arată că municipalitatea a avut de soluționat în 2017 puțin peste 100 de solicitări de informații de interes public: 71 venite din partea persoanelor fizice și 31 din partea persoanelor juridice. Cum era de așteptat, cele mai multe curiozități au fost legate de utilizarea banilor publici - 54 de solicitări. Aparent, nimeni nu s-a interesat de „activitatea liderilor instituției”, ce o mai însemna și aceasta.

Interesant este altceva. Raportul ar trebui să conțină și informații referitoare la modul de soluționare al cererilor. Numai că expertul care a întocmit raportul a uitat să bifeze căsuțele. Sau cel puțin asta ne place să credem, nicidecum că Primăria Focșani acționează în disprețul legii, nerespunzând la solicitări!

Practic, din acest tabel reiese că primăria a dat 0 răspunsuri în termenul de 10 sau 30 de zile, nu a redirecționat vreo cerere și în general nu a comunicat deloc, numărul total de solicitări soluționate favorabil fiind 0! Cu toate acestea, tot pe 0 e și rubrica privind numărul total de solicitări respinse. Mare noroc în aceste condiții că primăria nu a avut niciun proces pe această temă. Sau poate nu a mai scris pixul când trebuia completată această rubrică!

Pe de altă parte, inspectorul care conduce departamentul și-a autoevaluat activitatea ca fiind foarte bună anul trecut, cu toate că părerea generală este aceea că administrația locală este repetentă la comunicare - și prin prisma faptului că primarul Focșaniului ține morțiș să decidă singur ce face cu fiecare cerere de comunicare a informațiilor publice. 

Adauga comentariu