Cu ocazia alegerilor din 20 20, Marian Oprișan și primul ministru de atunci vor inaugura reabilitarea unui nou ciot de drum județean. Tronsonul care va fi modernizat are 7 kilometri lungime și costă peste 1,2 milioane de euro!

O altă porțiune de drum județean va fi reabilitată prin mărinimia președintelui CJ, Marian Oprișan.Este vorba de DJ 205 J, tronson aflat exact în satul Fitionești din comuna cu același nume, vegheată îndeaproape de social-democratul Iordache Cazacu. Inițial, valoarea lucrării fusese estimată la 7.486.450 de lei (1.613.111 euro) fără TVA, dar în urma licitației prețul a mai dat jos din „osânză” cu două milioane de lei. La data apariției, din costul estimat inițial, banii erau împărțiți cam așa: organizarea de șantier – 108.438 de lei, proiectarea – 112.684 lei și asistența tehnică – 36.147 lei.


În urma licitației, contractul a revenit societății „prietene” ROMAN IMPEX PREST SRL din Bacău pentru suma de 5.039.056 lei, fără TVA, adică 1.085.769 de euroi, societate care se va ocupa de absolut tot, de la hârțogăraie la execuția lucrărilor. Investiția va fi finanțată prin Programul Național de dezvoltare Locală (PNDL) și face parte din cadrul altor 32 de proiecte de modernizare a drumurilor județene din țară.


Modernizarea și reabilitarea va costa, cu TVA, 5.996.476 lei (aproape 1,3 milioane de euro) și ar trebui să fie gata în doar doi ani de la începerea lucrărilor (taman în anul electoral), din care două luni vor fi destinate pentru întocmirea proiectului de execuție. Nu vă impacientați! Milionul de euro va ajunge pentru 7 kilometri de drum, adică tronsonul care face legătura dintre orașul Panciu și comunele Fitionești și Movilița, restul până la 34 de kilometri urmând să fie făcut cu ocazia altor alegeri electorale!  


În caietul de sarcini se atrage atenția că „starea de viabilitate a sistemului rutier existent nu asigură condiții de siguranță și securitate a circulației rutiere și nu asigură capacitatea portantă a traficului existent”. Pe lângă asta, se precizează și faptul că din cauza drumului, mașinile de intervenție (pompieri, salvare etc) ajung cu întârzieri mari. Pe scurt, drumul județean este caracteriat prin lipsa unui sistem rutier durabil, dispozitivelor de scurgere a apelor, podețe deteriorate și semnalizare rutieră deficientă.


Dacă stăm și privim retroactiv, am putea să înțelegem și faptul că starea respectivului drum județean nu s-a deteriorat anul trecut, ci de muuulți ani, situația fiind cunoscută de autoritățile județene. Acum s-a luat decizia reparării tronsonului respectiv, dar ne întrebăm unde a fost „vocația de constructor” a președintelui consiliului județean de 20 de ani încoace? De unde tragem mai multe concluzii: se pare că „vocația” respectivă a apărut, relativ, de curând, că se aplică numai dacă sunt amestecate și societăți „partenere” ce aparțin oamenilor agreați de PSD și că implică (să nu fim răi) cu precădere anii electorali!

 

Adauga comentariu