Consiliul Județean Vrancea rupe de la „gura” bugetului 50.000 de euro pentru realizarea unui studiu de mobilitate. În urma acestuia, așa cum se arată în documente, nici un vrâncean nu va mai fi nevoit să plece din țară...Pe dracu!

Administrația județeană vrea să întocmească un studiu de trafic pentru transportul de persoane, studiu care ar trebui să fie viabil începând cu 1 ianuarie 2019. Pentru îndeplinirea acestui „deziderat”, consiliul județean a pus la bătaie suma de 189.888 de lei (40.946 de euro), fără TVA – 225.966 lei cu TVA, adică 48.925 de euro. Instituția a dat „sfoară în țară” pe SEAP și câștigătorul nu a întârziat să apară în persoana juridică a SIGMA MOBILITY ENGINEERING din Pitești.


Caietul de sarcini ne arată o oarecare direcție spre care se îndreaptă acest studiu de trafic și mobilitate, acesta fiind „necesar la dimensionarea reală a tuturor traseelor din structura Programului județean prin curse regulate (...) și în scopul identificării unor soluții care să evidențieze realitatea transportului public județean de persoane”. Concret, studiul ar trebui să vizeze identificarea traseelor, structura acestora, numărul de stații și capacitatea mijloacelor de transport.


Ceea ce ne-a atras atenția au fost câteva dintre obiectivele documentației ce va trebui realizată în termen de patru luni. De exemplu, se are în vedere creșterea transparenței în activitatea administrației publice locale. Cum vine asta? Suntem tare curioși să aflăm la final cum va reuși să se schimbe gradul de transparență în administrațiile locală și județeană? Și, până la urmă, care este legătura dintre un studiu de trafic și mobilitate cu faptul că primarul nu și-a depus raportul de activitate sau că întreaga conducere a CJ nu vrea să-și mai publice declarațiile de avere?


Evident că printre obiectivele sforăitoare se numără și „accesibilitatea sporită din partea administrației locale privind solicitările cetățenilor” sau „rezolvarea problemelor de ordin economic și social ale cetățenilor de pe raza județului” ori „satisfacerea cu prioritate a nevoilor de deplasare ale populației prin servicii de calitate”. Bun, le-ați înghițit? Nici noi!


Cum sună, oare, asta fraților: rezolvarea problemelor de ordin economic și social? Pe bune? Adică vin ăștia de la SIGMA MOBILITY ENGINEERING, trântesc un studiu pe bani publici și dupa aia o să trăim cu toții ca la Stockholm sau Copenhaga! Pe cine mai prostesc?
Ca să vedeți cum decurge treaba, ia citiți aici: „pe baza acestui studiu (...) corelat cu evenualele obiecțiuni/observații din partea cetățenilor (care vor lipsi cu desăvârșire n.r.), operatorilor de transport sau din partea unităților administrativ teritoriale, Biroul județean de transport va proceda la întocmirea proiectului de hotărâre pentru Programul de transport public județean prin curse regulate pentru perioada 2019-2025”.


Cu alte cuvinte, cel puțin noi, în ignoranța noastră, înțelegem că după ce se dau 50.000 de coco pentru acest studiu, se va stabili programul de transport. Cel mai probabil ca și până acum! Asta da afacere! Și unde mai pui, măi nene, că aceași firmă, SIGMA MOBILITY ENGINEERING, și-a mai tras și niște bănișori de la primărie, tocmai pentru întocmirea „Planului de mobilitate urbană durabilă a municipiului Focșani”.

 

Adauga comentariu