Ce poziție adoptă CJ Vrancea când angajații instituției sunt trimiși în judecată? E secret, rămâne între noi!

Dosarul fraudei la Referendum, cu cap de afiș Liviu Dragnea, are ramificații serioase și în Vrancea. Însă pe autorități nici în voturi nu le doare. După ce anul trecut a început judecata în cazul unui angajat al Consiliului Județean Vrancea, acuzat că a făcut mânării la Referendumul pentru demiterea lui Traian Băsescu, am încercat să aflăm un lucru simplu: cum se poziționează instituția față de angajații care îi sunt trimiși în judecată? Punctual, am solicitat să ni se răspundă dacă Dragoș Matișan vine în continuare la serviciu, sau dacă i-au fost suspendate raporturile de serviciu. Plus alte câteva detalii nesemnificative. Răspunsul a venit în timp record. Păcat că nu e un răspuns, ci se pune batista pe țambal:

Din câte știm noi, Legea 544/2001 nu a fost modificată încă. Date despre angajații instituției și activitatea acestora este încă publică. În plus, Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici e clară. „În cazul în care funcționarul public este trimis în judecată pentru săvârșirea unei infracțiuni de natura celor prevăzute la articolul 54 litera h), persoana care are competență legală de numire în funcția publică va dispune suspendarea funcționarului public din funcția publică pe care o deține”. Iar litera h) a articolului 54 face referiri la o serie de infracțiuni, printre care și fals. Pentru ce este judecat Dragoș Matișan? Falsificarea documentelor și evidențelor electorale, fapte comise în calitate de preşedinte la o secţie de votare în Tulnici, comună unde s-a atins un grad de prezenţă la vot de 250% la referendumul din 2012. Concret, Matișan este acuzat că s-a jucat cam mult cu pixul pe sub masă și ar fi înscris în fals în listele electorale suplimentare – urnă specială - cinci persoane care în realitate nu au votat pe acest tip de liste sau nu au votat deloc, iar semnăturile le-au fost falsificate.

Ei bine, la CJ Vrancea nu e problemă cu dosarele penale. Chiar dacă Matișan a fost trimis în judecată în martie anul trecut, dosarul a trecut de camera preliminară și a început judecata pe fond. Domnul Matișan este un salariat fericit pe banii județului. Noi am putea să înțelegem orice. Practic, pe site-ul CJ nu apare nimic despre o eventuală suspendare, totul e în regulă. Bine, nici nu poți deschide vreo declarație, tot din cauză de date personale.

Pe site-ul de Integritate, unde anonimizarea nu prea ține, domnul Matișan a scris că este inspector superior la CJ Vrancea, în cadrul Unității de Implementare Proiecte a Direcției Tehnice și de Investiții. Sau era la data completării declarației - iunie 2018. Salariul total pe 2017 a fost de 54.186 lei. La Direcție sunt încadrate, conform organigramei CJ, 61 de persoane - pe diferite servicii. Iar la Serviciul Unitatea de Implementare a Proiectului „Dezvoltarea sistemelor de management integrat al deșeurilor solide” sunt încadrate 10 persoane. Parcă e un pic mai clar de ce stă cum stă treaba cu deșeurile în județ. O fi din cauza specialiștilor!

Retribuția pentru prestația unui inspector superior la CJ Vrancea - funcție publică de execuție - este cuprinsă între 7.410 lei și 9.227 lei, în funcție de gradație. Aceasta potrivit listei funcțiilor din cadrul aparatului de specialitate al CJ și a veniturilor salariale din iunie 2018. Posibil să fi suferit modificări, pentru că peste lista cu veniturile din septembrie 2018 s-a dat cu anonimizare, așa cum le place celor din CJ Vrancea. Ca într-o mare familie.

Adauga comentariu