Ce ne mai promit guvernanții! N-au făcut autostrăzi în 30 de ani dar, de acum înainte, ne promit drumuri expres de mare viteză! Focșaniul - miezul din dodoașcă!

Reprezentanții CNAIR au dat astăzi o raită prin Vrancea (după ce ieri au fost la Buzău) pentru a prezenta autorităților județene și factorilor decizionali (ce ne mai place!) variante ale viitorului drum expres de mare viteză (nu autostradă) Bacău – Focșani – Buzău, în speranța de a găsi cea mai bună variantă posibilă pentru construirea celor două tronsoane (Bacău – Focșani și Focșani – Buzău).


Domnu’ președinte nu a fost la întâlnire, însă a fost reprezentat cu semeție de cei doi vicepreședinți ai CJ, Cel-Mare și cel mic, la care s-a adăugat garnitura obișnuită de șefi ai instituțiilor deconcentrate (sau deconcertate?), gen APM, ANIF, SGA, ISU, SDN și așa mai departe. „În următoarea perioadă, toți cei prezenți la întâlnire vor trebui să vină cu propuneri pentru a alege cea mai fiabilă variantă de traseu pentru drumul de mare viteză”, ne informează cineva pe pagina de Facebook a CJ Vrancea.


Cu alte cuvinte, ai noștri se vor întâlni, așa, ca sfatul bătrânilor druizi și vor chibzui îndelung la cea mai bună variantă a drumului de mare viteză, investiție care va fi finalizată peste mulți ani, atunci când vom avea vehicule pe pernă de aer. Nimeni nu mai vorovește azi de autostrăzile promise, ci doar drumuri de mare viteză care sunt un fel de pistol cu apă pe lângă ce infrastructură au statele Uniunii Europene.


Așadar, ce ne spun băieții cu vocație de constructori? Doar studiile de fezabilitate și proiectele tehnice ale celor două tronsoane vor costa: 13.933.291 de lei fără TVA (aproape 3 milioane de euro) pentru Buzău – Focșani, drum care se va lungi pe 72 de kilometri, în timp ce Focșani – Bacău va înghiți 20.123.408 lei fără TVA (4.257.000 de euro) și ar urma să aibă 110 kilometri.


Deci, dacă am înțeles bine, vizionarii ăștia șmecheri vor cheltui 7 milioane și ceva de euro -  bani europeni (Programul Operațional Infrastructură Mare – POIM) - DOAR pe studii de fezabilitate și proiecte tehnice. Suma respectivă va trebui cheltuită până în noiembrie 2020 pentru că POIM se derulează între 2014 – 2020. Vă dați seama? Au dormit somn dulce în bocanci timp de cinci ani și acum i-a pălit hărnicia! Parcă știm tiparul...


În rest, ținem să atragem atenția unei ERORI plantate sau aterizate (din neștiință) pe comunicatul din pagina CJ Vrancea, greșeală care ar putea manipula adevărul prin faptul că ne lasă să înțelegem că autostrada este tot una cu drumul expres de mare viteză, ceea ce e FALS!


Drmul care vor să-l construiască meșterii Vioricăi Dăncilă NU este autostradă pentru că: unu – NU are bandă de urgență; doi – NU are separator metalic între benzi, ci din beton; trei – viteza maximă legală este de maximum 120 de kilometri/oră; patru – parapetul metalic pe margine este opțional. Nu era mai simplu să facă aeroport la Focșani care să aibă curse regulate, ca autobuzul, așa cum spunea, în înțelepciunea sa, domnul președinte al vrâncenilor de pretutindeni, Marian Oprișan?

 

Adauga comentariu