Ce investiții de amploare se fac în comuna Nereju? Site-ul primăriei spune că niciuna!

Dacă cineva ar dori să afle mai multe informații despre cum este gestionată comuna Nereju, ar fi dezamăgit. Informațiile aflate pe pagina de web a administrației locale sunt aproape inexistente, iar cele pe care le putem găsi datează din 2011, așa cum se întâmplă în cazul raportului de activitate al primarului.


Se prea poate ca în comuna Nereju internetul să funcționeze „mai greu”, așa cum ne-a spus foarte serios edilul Toader Gemănaș, întrucât de la preluarea mandatului nu s-a ostenit să actualizeze datele de pe site. Acolo, lucrurile au rămas înghețate în anul 2012: declarațiile de avere, bugetul (care nici nu există de fapt), taxele și impozitele, listele cu investiții publice, care, de asemenea, nu pot fi accesate, așa vechi cum sunt.


Echipa managerială, adică primarul Toader Gemănaș, viceprimarul Pavel Floroiu și secretarul Milișor Sbîrciog, nu pare să dea prea multă importanță publicării documentelor publice, mai pe scurt, transparenței în actul de conducere al localității. Practic, ce face primarele, știe doar primarele!
Nu am aflat ce buget se învârte pe la Nereju, însă am constatat că primăria va cheltui o sumă frumușică pe întocmirea unor planuri urbanistice.

Lucrearea a fost încredințată prin achiziție directă societății  ARHICON BUILDING SRL din Focșani. Culmea este că deși inițial costurile întocmirii planurilor au fost estimate la 80.000 de lei (17.000 de euro), în final aldămașul s-a băut pentru 130.000 de lei (28.000 de euro).


Firma de arhitectură care va întocmi planurile urbanistice ale comunei Nereju a fost înființată în 2008 și este deținută de Corneliu și George Chiriac, asociați egali. Deși a mers și pe pierderi (2011 și 2012), ARHICON și-a revenit, astfel că la finalul lui 2017, la o cifră de afaceri de 53.659 lei, a reușit cu zero angajați declarați să obțină un profit de 28.026 lei.


Pentru că un plan urbanistic are nevoie de studii topo, administrația din Nereju a achiziționat, firesc, prin cumărare directă, serviciile lui Cristinel C. Dumitrescu – persoană fizică – care se va achita de sarcină contra sumei de 75.000 de lei (aproximativ 16.000 de euro).


Aceste achiziții au fost făcute la sfârșitul lunii decembrie 2018, însă la începutul acestui an primăria a mai făcut două investiții importante: a încheiat un contract cu avocatul Mirela Lal (soția comisarului Ionel Lal, șeful Serviciului de Ordine Publică în cadrul IPJ Vrancea) pentru servicii de asistență juridică, contra sumei de 24.000 de lei și a închiriat un buldozer pentru care va plăti 35.000 de lei.


Noi așteptăm răbdători ca edilul liberal să investească și în punerea la punct a site-ului instituției publice. Nu strică puțină transparență în primărie, deși, președintele partidului, Cătălin Toma, ar putea adăuga că mai este timp. Sigur că da, am spune noi, urmează doar alegerile din 2020! Nu vă grăbiți liberali, mai e și mâine o zi!

 

Adauga comentariu