Ce-am avut și ce-am pierdut. „Eurogara”, sau mulți bani pentru nimic!

Cei care se încumetă să străbată țara cu trenul și tranzitează Focșaniul sunt întâmpinați de o imagine dezolantă. Ceea ce ar trebui să fie o gară la standarde europene este de fapt o mare mizerie, o înșelătorie ca multe altele, dar pentru care s-au plătit munți de bani. Și nici nu este nevoie să intri în marea Eurogară a Focșaniului, ci este suficient să vii ca simplu spectator. Poate ați uitat, dar actuala Eurogară a fost construită în timpul guvernării Năstase, când ministru al Transporturilor era parlamentarul de Vrancea Miron Mitrea. În 2004, toate oficialitățile prezente la inaugurare au fost deosebite de încântate, Marian Oprișan, și atunci președinte al județului, călca falnic în zonă. Ce s-a inaugurat atunci în mare grabă s-a deteriorat în scurt timp. Nici atunci toate lucrările nu erau complete, dar promisiuni au fost. Mulți le-au crezut, mulți încă le cred.

Pompos, programul în cadrul căruia a intrat și modernizarea gării din Focșani a cuprins mai multe stații de căi ferate din România. La Focșani a fost „cea mai modernă”! Vă place cum arată orașul vostru, sub bagheta atentă a lui Oprișan?

Corpul B al clădirii nu a mai fost finalizat niciodată

Am putea spune că e vorba de trecerea timpului, dar de fapt sunt materiale și lucrări de proastă calitate

Eurogara este flancată de clădirile vechi

Singurele magazine funcționale din Eurogară

Există și spații comerciale „moderne”, în subteran

Scările rulante nu mai funcționează de mulți ani. Oricum, dat fiind mirosul și infiltrațiile de apă din pasaj, călătorii evită să coboare și traversează pe la suprafață:

Puțini mai știu că în 2001, orașul Focșani încă avea o gară monument de patrimoniu construită în 1880, care a fost demolată la foc automat și mai apoi a început construcția mamutului kitschos. Puțin probabil însă ca demolarea monumentului să nu fi stat în semnătura ministrului de atunci al Culturii, care și-a dat girul: Răzvan Theodorescu, fost membru PSD:

După cum se întâmplă și în prezent, când la fel de bună este guvernarea, proiectul a început cu ilegalități și a continuat cu lucrări de proastă calitate. Dovadă este aspectul Eurogării, încă una dintre rușinile Focșaniului. Și nu pentru că nu au fost bani. PSD dă bani, firește. Dar banii ajung de prea puține ori acolo unde trebuie. De curiozitate, am căutat în articolele de la acea dată, să vedem ce spunea cel mai mare om al județului, mândru mereu că este vrâncean: „domnul primar Decebal Bacinschi, împreună cu echipa de la Primărie, de la SNCFR, cu ministrul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, au făcut un efort important care a însemnat foarte mulți bani. Vreau să vă spun cu mândrie că primul ministru Adrian Năstase a ales acest proiect de eurogară pentru Focșani și a aprobat construcția acestei eurogări în municipiul Focșani. Vreau să mulțumesc Guvernului României, vreau să-i mulțumesc lui Miron Tudor Mitrea”. Acum știți toți cui să mulțumiți pentru „această primă eurogară” din România, care a costat 270,4 miliarde lei.

Adauga comentariu