Banca Transilvania a raportat un profit net exceptional pentru trimestrul I al 2018, mai mare cu aproape 50% fata de 2017. BT a ajuns la 3,08 milioane carduri

Pasii facuti in ultimii doi ani aduc roade bogate pentru Banca Transilvania care a raportat in aceasta dimineata cifre exceptionale pentru primul trimestru al 2018.

Banca Transilvania a înregistrat în primele trei luni ale acestui an rezultate financiare pozitive, a continuat să fie partenerul antreprenorilor români, a susținut creşterea economică şi a investit pentru experiența superioară a celor aproape 2,5 milioane de clienți activi.

Strategia BT este susținută de acționari internaționali puternici, cum sunt BERD, IFC – Divizie a Băncii Mondiale şi diferite fonduri de investiții. Banca Transilvania are acum peste 28.000 de acționari români persoane fizice şi aproape 55% capital românesc.

Profitul net al Băncii Transilvania este de 366 milioane lei, iar cel al Grupului Financiar Banca Transilvania, de 389 milioane lei. În primele 3 luni ale acestui an, banca a acordat 44.000 de credite noi clienților persoane fizice, IMM şi Corporate. 

A fost un început de an bun, cu rezultate conform aşteptărilor, cu focus pe experiența pe care o oferim clienților din toate segmentele noastre de business. Am făcut investiții semnificative în reînnoirea rețelei şi pentru digitalizarea serviciilor” - declară Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.

BT, rezultate în primul trimestru:

Grupul Banca Transilvania a încheiat trimestrul I 2018 cu active de 60,1 miliarde lei, din care 59,6 miliarde lei sunt aferente băncii, creditele nete reprezentând 50,98% din activele Grupului;

Ritmul de creștere a veniturilor din comisioane operaționale: 18,2%;

Eficiența operațională BT se păstrează la un nivel confortabil, de 47%;

În perioada ianuarie – martie 2018 au fost acordate 44.000 de credite noi;                                                           

Raportul credite/depozite este de 65% la sfârşitul trimestrului I 2018.

Susținerea creşterii veniturilor operaționale ale BT a rămas în atenția băncii şi contribuit la  creşterea veniturilor din comisioane şi din tranzacţionare.

Tehnologii şi digital

BT a anunțat la începutul acestui an colaborarea cu Personetics, lider de piață în aplicații bancare cognitive, parteneriat prin care va oferi o experiență digitală superioară clienților, prin includerea inteligenței artificiale în serviciile sale. Aplicația de banking cognitiv va oferi clienților suport financiar personalizat în timp real, va fi integrată noii versiuni BT24 Internet Banking şi Mobile Banking şi va fi lansată la mijlocul acestui an.

BT Pay, aplicația de plată la comercianți şi transfer de bani cu telefonul, lansată la finalul lunii ianuarie a.c., a fost descărcată de peste 90.000 de clienți.
Robotul Livia de la BT® a oferit în perioada ianuarie – martie a.c. peste 200.000 de răspunsuri prin Facebook Messenger şi Skype la întrebări despre conturile, produsele şi serviciile băncii.   
Peste 400.000 de persoane s-au informat, în primele trei luni ale anului, prin platforma Întreb BT cu privire la servicii, produse şi operațiuni bancare. Este cel mai mare program online de educație financiară al Băncii Transilvania.

3 milioane de carduri

Banca Transilvania are un portofoliu de 3,08 milioane carduri, care a generat tranzacții cu aproape 34% mai mari față de perioada similară a anului precedent. Cota de piață a băncii în funcție de volumul tranzacțiilor cu cardul este de peste 20%.

Prin programul de loialitate STAR, Banca Transilvania are un portofoliu de 388.000 de carduri de credit.

Rata expunerilor neperformante conform EBA este de 6,35% la 31 martie 2018.

Gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante conform EBA este de 71%.

Solvabilitatea băncii, luând în considerare profitul pe trimestrul I 2018, este de 19,23%; fără profit, aceasta este de 18,15%.

Banca Transilvania a continuat să se implice în viața comunității şi în prima parte a acestui an, prin programe din domenii precum educație financiară şi antreprenorială, sport, cultură şi cauze sociale. Câteva exemple în acest sens sunt: aproape 20 de cursuri pentru antreprenori organizate în țară de BT Club; susținerea programului „Vreau să fiu antreprenor” şi a unor acceleratoare de business, respectiv acțiuni majore de împădurire la care au participat peste 2.000 de voluntari. BT este, de asemenea, principalul susținător al baschetului românesc. 

Adauga comentariu