AJOFM Vrancea anunță că în perioada stării de urgență șomerii vor fi scutiți de anumite obligații!

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Vrancea anunță mai multe reglementări care au suferit schimbări pe plan național din cauza crizei declanșată de răspândirea infecției cu coronavirus.


Astfel, AJOFM transmite cetățenilor că pe tot parcursul stării de urgență cei apți de muncă și care beneficiază de ajutor social nu vor mai fi verificați în fiecare lună dacă: au încheiat un contract individual de muncă, au refuzat un job ori nu au vrut să participe la serviciile organizate de AJOFM pentru stimularea ocupării forței de muncă sau formare profesională.


De asmenea, pe parcursul stării de urgență, șomerii nu mai au obligația de a se prezenta pentru vizarea carnetului de șomaj, această obligație fiind sistată pentru moment.


„Prin derogare de la prevederile art. 61, alin 2 din Legea nr. 76/2002, în cazul neîncadrării în muncă, reînoirea de către șomerii care nu beneficiază de indemnizație de șomaj, în condițiile prevăzute de această lege, a cererii pentru a fi luați în evidență în vederea medierii se face în termen de 30 de zile calendaristice de la data încetării stării de urgență;


Pe perioada stării de urgenţă instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României,cererile si documentele doveditoare pentru solicitarea drepturilor de asigurari sociale si de somaj se realizeaza prin posta electronică și se transmit în acest scop către AJOFM Vrancea la adresa de e-mail: ajofm@vn.anofm.ro”, se arată într-un comunicat al AJOFM VRancea.

 

Adauga comentariu